Dropshipping zasadza się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu przez Internet, klient korzysta ze strony internetowej e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie ma w magazynie.
Z chwilą złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W dropshippingu detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktu, który nie zajmuje się logistyką. Odpowiada za logistykę dostawca. Ten sposób sprzedaży daje sprzedawcy sporą elastyczność i pozwala mu skupić się jedynie na sprzedaży.
Dla sprzedawcy , który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-commerce, dropshipping ma oczywiste zalety, których nie należy pomijać. W systemie tym, nie musisz inwestować ogromnego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niedużą sumą pieniędzy, co jest wspaniałym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie istnieje ryzyko posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów. Świetna jest także możność posiadania bogatego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku działalności. Jest to wielka atrakcja dla młodego przedsiębiorstwa.